طراحی کاتالوگ و بروشور
می 22, 2018

طراحی جعبه

home_shoes_icon1

در گذشته بسته بندی شامل یک ظرف یا جعبه برای نگهداری محصولات بود و از لیبل و برچسب تنها برای مشخص کردن جزئیات مربوط به محصول استفاده می شد اما امروزه با تغییر اقتصاد و تکنولوژی
home_shoes_icon1

و روی کار آمدن رقابت تنگاتنگ در هر کسب و کار، طراحی بسته بندی همانند طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ و بروشــور و سایر عناصر تبلیغات محیطی، نقــش مهمــی در جذب مشتـــری دارد هر چند
home_shoes_icon1

کیفیت کالا در افزایش فروش و جلب مشتری نقش مهمی دارد، اما نمیشه از اهمیت بالای طراحی بسته بندی غافل شد. هر اندازه طراحـی بسته بندی حــرفه ای و خلاقـانه باشد به همان اندازه
home_shoes_icon1

می تواند مخاطب بیشتری را جذب کند و این مهم ترین اثر و مزیت در طراحی بسته بندی می باشد.

نکات مهم در طراحی جعبه

یکی از نکاتی که می بایست طراحان گرافیک در طراحی بسته بندی در نظر بگیرند قابل استفاده و کاربردی بودن بسته بندی بعد از استفاده محصول است که مطمئنا باعث جذب نگاه مشتری خواهد شد. جنس، طرح و رنگ استفاده شده برای طراحی بسته بندی، باید کاملا با محصول سازگار باشد زیرا عدم دقت به این مورد میتواند به شدت روی فروش محصولات تاثیر منفی بگذارد.
اولین چیزی که قبل از شروع طراحی بسته بندی باید توجه داشت، انتخاب قالب مناسب و استاندارد می باشد. در نتیجه باید قالبی را برای بسته بندی انتخاب نمود که بتوان مواد غذایی یا سایر محصولات را براحتی در آن نگهداری و از آسیب های فیزیکی جلوگیری کرد. گاهی طراح با زحمت فراوان موفق به طراحی بسته بندی کاملا خلاقانه می شود در صورتی که به دلیل جاگیر بودن آن و حجم فضای زیادی که در انبار اشغال می کند مانع از فروش بالای کالا می گردد.

نکات مهم گرافیکی در طراحی جعبه

به عبارت دیگر، به همان اندازه که طراحی و انتخاب نوع بسته بندی مهم است به همان اندازه نیز باید به طراحی گرافیکی از قبیل انتخاب رنگ، طرح، فونت و سایر عوامل دقت نمود. زیرا رنگ ها از اثرگذارترین عوامل در طراحی بسته بندی می باشند و به کار بردن هر یک می تواند حس خاصی را در مخاطب ایجاد نماید. به همین دلیل طراح گرافیک علاوه بر داشتن دانش و علم استفاده از نرم افزارهای ادیت و طراحی، باید بر روانشناسی رنگ و تاثیر آن بر تبلیغات و ذهن مخاطب نیز آگاهی کامل داشته باشد.
انتخاب فونت، سایز متن و نوع اطلاعات از جمله موارد مهم در طراحی جعبه می باشند که علاوه بر کاربردی بودن با زیبایی طراحی بسته بندی نیز ارتباط دارند. اطلاعات کاربردی و مهم بر روی بسته بندی باید کاملا واضح و خوانا باشند تا مخاطب بتواند بدون باز کردن محصول تا حد زیادی ویژگی های کالای مورد نظر را درک کند.
انتخاب تصاویر متناسب با نوع کالا و فرهنگ مردم هر منطقه باید به صورت کاملا هوشمندانه باشد. بیشتر از اینکه یک متن و نوشته روی طراحی بسته بندی بتواند ذهن مخاظب را به خود مشغول کند، انتخاب تصاویر با کیفیت بالا می تواند مثمرثمر باشد.

دیدگاه ها بسته شده است