طراحی جعبه
می 22, 2018
طراحی کارت ویزیت
می 22, 2018

طراحی کاتالوگ و بروشور

home_shoes_icon1

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تنوع در متد و ابزارهای تبلیغاتی، رقابت در نحوه بازاریابی و تبلیغات در جامعه امروز به شکل چشم گیری بالا رفته است. ابزارهای تبلیغاتی شامل بنر، کاتالوگ، بروشور، پوستر، کارت ویزیت، تراکت و … می باشند که با رعایت اصول تبلیغاتی می توانند مثمر ثمر واقع شوند.
home_shoes_icon1

بروشور و کاتالوگ به عنوان دو ابزار تبلیغات کاغذی برای معرفی محصولات، هم در امر طراحی و هم در چاپ شباهت های نزدیکی به هم دارند ولی نباید این دو را با هم یکی دانست. چاپ بروشور و کاتالوگ با استفاده از کاغذ با کیفیت می تواند در جذب مشتری و برندینگ محصولات تأثیرگذار باشد.
home_shoes_icon1

کاتالوگ ابزاری است برای معرفی کلی محصولات و خدمات شرکت ها برای آشنایی با فعالیت مربوطه، در صورتی که در طراحی بروشور جزئیات محصولات معرفی می گردند. کاتالوگ بیشتر برای فروشندگان، عمده فروشان و صـاحبان کسب و کـار طـراحی و چـاپ می شـود
home_shoes_icon1

و بروشور بیشتر به هدف استفاده مشتریان نهایی انجام می گیرد. تفاوت دیگر بروشور و کاتالوگ مربوط به حجم بروشور و کاتالوگ است که کاتالوگ معمولاً دارای حجم کمتر و مطالب آن مختصر و مفید است.

نكات مهم در طراحی بروشور

بروشور برای معرفی برند و محصول برای متقاعد کردن مشتری برای خرید و استفاده از آن به صورت بروشور تک لتی، بروشور دو لتي، بروشور سه لتي و… طراحي مي گردد. اطلاعات مندرج در بروشور می بایست تيتر وار، خلاصه، مفيد و به ترتيب اولويت قرار گیرد تا مخاطب با توضیح و تفسیر طولانی از خواندن بروشور دلسرد نشود. بیان کاربرد های مختلف محصول و ذکر مشخصات ظاهری، جنس، ابعاد و… در بروشور بسیار حائز اهمیت است که مشتری پس از باز نمودن آن اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده كند.

طراح در طراحی بروشور هیچ محدودیت خاصی در خصوص ابعاد طراحی ندارد و بر اساس حجم مطالب آن را انتخاب می کند. استفاده از عکس های با کیفیت، هارمونی رنگ ها و استفاده از رنگ سازمانی، قرار گیری لوگو و حفظ اصول طراحی، تاثیر به سزایی در جذب مشتری، انتخاب و تصمیم گیری بهتر ایفا می کند.

بروشورها عموما بر اساس نوع طراحی و همچنین انعطاف لازم جهت تا خوردن، در کاغذ هایی با گرم پایین و متناسب در تیراژ بالا چاپ می شوند و در نمایشگاه ها و مکان هایی که استند موسسه یا شرکت قرار دارد، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ بیشتر فضا را تصاویر مرتبط، جذاب و در خلال آن، توضیحات مربوط به آن در بر می گیرد. استفاده از تصاویر و رنگ مناسب، انتخاب کاغذ با کیفیت در چاپ کاتالوگ بطور ناخودآگاه در ذهنیت مخاطب از برند و محصولتان تأثیر می گذارد. مشخصات تماس و راه های ارتباطی را به طور واضح در کاتالوگ قرار دهید تا مخاطب براحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
اولین نکته ای که طراح می بایست برای شروع طراحی کاتالوگ رعایت کند این است که مشخص کند براساس حجم مطالب چه سایز و اندازه ای برای آن مناسب است، کار چند صفحه است و چه صحافی خواهد داشت(منگنه، چسب گرم، مفتول لوپ) و سپس شروع به طراحی کند.
دومین نکته در طراحی این است که ابتدا باید چپ چین یا راست چین بودن کار مشخص شود تا مطالب و لوگو در هنگام برش و صحافی از بین نرود به همین خاطر از لبه کار، لب برش را 5/1 سانتیمتر و از عطف کار 1 سانتیمتر و همچنین از بالا و پایین کار 1 سانتیمتر برای هدر و فوتر در نظر میگیریم. از طراحی صفحه راست چین و چپ چین در یک فایل خودداری نمایید.
و نکته سوم در طراحی و چاپ کاتالوگ این است که برای بالا رفتن کیفیت چاپی، چنانچه از فونت ریز و مشکی استفاده می شود بهتر است تک رنگ مشکی K100 و برای رنگ طوسی ازK70 و K65 استفاده نمایید. از رنگهای 4 رنگ برای چاپ رنگ طوسی به شدت پرهیز شود. وقتی طراحی به پایان رسید فونت های طرح نهایی رو از حالت فونت خارج نمایید یا اینکه بصورت Tiff لایه بسته به چاپخانه ارسال نمایید زیرا اگر چاپخانه فونت مورد استفاده در کاتالوگ را نداشته باشد فونت شما تغییر خواهد کرد.

دیدگاه ها بسته شده است