طراحی کارت ویزیت
می 22, 2018
طراحی اوراق اداری
می 22, 2018

نکاتی درباره طراحی لوگو

home_shoes_icon1

از ابتدا باید این تصمیم گرفته شود که آرم نوشته باشد (لوگوتایپ) مانند آرم کوکاکولا یا یک تصویر انتزاعی مانند لوگوی شرکت ا­پل و یا ترکیبی از هر دوی آن ها مانند آرم شرکت آدیداس، اگر در طراحی آرم از تصویر استفاده می کنید، حتما در کنار آن باید نام برند با فونت خاص طراحی شود، اما وقتی از ابتدا به صورت لوگوتایپ طراحی می شود نیازی به نماد تصویری خاص نیست.
home_shoes_icon1

لوگو نماد بصری سازمان شماست که با دیدن آن افراد به یاد شما میافتند. پس، از طراحی آرمی مشابه آرم رقبا یا نشان های مشابه پرهیز کنید چرا که برند شما در سایه ی برند اصلی قرار می گیرد. نکته ی بسیار مهم دیگری که در طراحی آرم باید رعایت شود این است که آرم باید ساده و زیبا باشد تا در ذهن ها بماند.
home_shoes_icon1

اگر طراحی لوگو از نوع نوشته باشد، باید به راحتی قابل خواندن باشد. نام های طولانی معمولا برای آرم نوشته مناسب نیستند و نتیجه ی طراحی کار خوبی نمی شود. طراحی اولیه لوگو باید سیاه و سفید با ترام 100% انجام شود، چرا که آرم با حداقل محدودیت های چاپی هم قابل چاپ باشد. در طراحی لوگو نباید از خطوط خیلی نازک و درهم و شلوغ استفاده کرد ترجیحا خطوط باید با هم متناسب باشند.
home_shoes_icon1

به طرح نهایی رنگ بدهید. برای لوگو رنگ سازمانی انتخاب کنید. طرح نهایی را در سه اندازه اجرا کنید. در کوچکترین اندازه (به اندازه گیری یک خودکار)، اندازه ی متوسط (سربرگ و پاکت نامه)، اندازه ی لارج فرمت (چاپ بر روی بیلبوردهای اتوبانی) در هر سه اندازه آرم باید زیبا و خوانا باشد.

قدم اول انتخاب نام تجاری (Brand)

قبل از اینکه کسب و کاری را شروع کنید این نکته را با حوصله و دقت زیادی بررسی کنید(انتخاب نام مناسب برای آن فعالیت). نامی که بر روی فعالیت خود به عنوان نام برند می گذارید باید این نکات را داشته باشید: مرتبط با نوع فعالیت باشد و تداعی کننده بخشی از فعالیت های شما باشد برای مثال شرکت پخش مواد غذایی انتخاب نام هایی مانند دنا و دماوند انتخاب غلطی است. این نام ها در ذهن معانی: استواری، پابرجایی و استحکام را تداعی می کند. در عوض نام هایی مانند بادصبا، غزال نام های مناسب و بهتری هستند.
نام انتخاب شده در زبان های دیگر معانی نامتعارف و معنی بدی ندهد. نام باید به راحتی خوانده و تلفظ شود نباید در ادای آن شک و شبهه ای باشد. نامی که انتخاب می کنید باید نام خاصی باشد. انتخاب نام های عام این شکل را ایجاد می کند که مشـــابه نام تجاری شما صدها و یا هزاران مجمــوعه دیگر را در بر می گیرد.

دیدگاه ها بسته شده است