چاپ۲

بررسی کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر

پوسترها و بنرها از انواع ابزارهای تبلیغاتی مناسب به شمار می روند به همین دلیل از آن ها امروزه استفاده زیادی می شود. برای چاپ بنر و پوستر از کاغذهای مختلف استفاده می شود. انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در نتیجه بهتر است شما در زمان انتخاب کاغذ برای چاپ انواع پوستر و بنر دقت و حساسیت لازم را به خرج دهید.

 

چاپ و پرینت

 

 

معرفی انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر

امروزه استفاده از پوستر و بنر مورد توجه کسب و کارهای زیادی قرار گرفته است زیرا با استفاده از آن ها می توان توجه مخاطبان زیادی را به سمت کسب و کار جلب کرد. نوع کاغذی که برای چاپ پوستر و بنر مورد استفاده قرار می گیرد در کیفیت آن ها تاثیر زیادی خواهد داشت. به همین دلیل افرادی که نیاز به چاپ انواع پوستر و بنر دارند باید در مورد کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر اطلاعات کافی را داشته باشند.

 

بیشتر بدانیم: چاپ تامپو چیست؟

 

پوستر و بنر چیست؟

 

چاپ بنر یکی از انواع چاپ های پوستر به شمار می رود. بنرها را می توان با فرمت های بزرگ نیز چاپ کرد. برای چاپ کردن بنرها در اندازه های بزرگ از پرینترهای بزرگ و گسترده استفاده می شود. برای چاپ بنرها با اندازه متوسط و بزرگ از انواع مختلف کاغذ استفاده می شود.

 

با توجه به اینکه بنر و پوستر دارای جنبه تبلیغاتی است به همین دلیل باید کیفیت چاپ بنر و پوستر بسیار بالا باشد. توجه داشته باشید که برای چاپ انواع پوستر و بنرهای مهم باید از کاغذ با جنس، وزن و اندازه مناسبی استفاده کنید.

 

تفاوت چاپ و پرینت

 

کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر چیست؟

 

برای چاپ بنر و پوستر از انواع کاغذها با جنس مختلف می توان استفاده کرد. از انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاغذ تحریر:

 

کاغذ تحریر یکی از پراستفاده ترین انواع کاغذها برای چاپ بنر و پوستر به شمار می رود. این نوع کاغذ دارای قیمت مناسبی می باشد به همین دلیل استفاده از آن برای چاپ پوستر و بنر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از این نوع کاغذ بیشتر برای چاپ انواع بنرها و پوسترهای تبلیغاتی که فاقد تصویر هستند و به صورت نوشتاری طراحی می شوند استفاده می گردد.

 

  1. کاغذ گلاسه:

 

کاغذ گلاسه از انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر به شمار می رود. به کمک این نوع کاغذ می توان انواع پوستر و بنر براق را چاپ کرد. پوستر و بنرهایی که به کمک کاغذ گلاسه چاپ می شوند دارای شفافیت بالایی هستند به همین دلیل می توانند باعث جلب توجه مخاطبان زیادی شوند.

 

این نوع کاغذ دارای ابعاد مختلفی می باشد به همین دلیل برای چاپ پوستر و بنر با ابعاد مختلف می توان از آن استفاده کرد.

 

کاغذ گلاسه در انواع جنس های مختلف نظیر کاغذ گلاسه مات و براق موجود می باشد. کاغذهای براق بسیار نازک تر از کاغذ های گلاسه مات هستند. این نوع کاغذها می توانند نور را منعکس کنند در صورتی که کاغذ مات از انعکاس نور جلوگیری می کند.

 

کاغذ گلاسه براق به دلیل اینکه دارای درخشندگی بسیار زیادی است جزو بهترین انتخاب برای چاپ پوستر و بنر به شمار می رود. کاغذ گلاسه مات دارای براقیت و درخشندگی بسیار کمی می باشد. در صورتی که تمایل دارید نور روی پوستر و بنر انعکاس نداشته باشد کاغذ گلاسه می تواند جزو انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر به شمار رود.

 

  1. کاغذ کرافت:

 

کاغذ کرافت یکی دیگر از انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر به شمار می رود. این نوع کاغذ دارای ماندگاری و ضخامت بسیار بالایی می باشد. از کاغذ کرافت برای چاپ پوسترها و بنرهای هنری و خاص استفاده می شود.

چاپ۲

 

نکاتی برای انتخاب نوع کاغذ مناسب برای چاپ پوستر و بنر

 

از پوسترها و بنرهای تبلیغاتی برای اهداف خاص نظیر بازاریابی، هنری، اطلاع رسانی و… استفاده می شود. در نتیجه بهتر است در زمان انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر به نوع آن ها توجه داشته باشید.

 

در زمان انتخاب نوع کاغذ مناسب برای چاپ پوستر و بنر به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. برای چاپ پوستر ها و بنرهای اطلاع رسانی از کاغذ تحریر بهتر است استفاده کنید زیرا این نوع کاغذها دارای قیمت بسیار ارزانی هستند.
  2. برای چاپ انواع بنرها و پوسترهای هنری و بازاریابی بهتر است از کاغذها با جنس مناسب نظیر گلاسه مات و براق و کاغذ کرافت استفاده نمایید. با استفاده از این نوع کاغذها می توانید پوستر و بنر با کیفیت بالاتری را چاپ نمایید.
  3. برای چاپ پوستر می توانید از کاغذها با اندازه های مختلف استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید پوستر با اندازه کوچکی را چاپ کنید کاغذ A4 می تواند برایتان بهترین انتخاب باشد. از پوسترهایی که در کاغذ A4 چاپ می شوند برای انجام تبلیغات استفاده زیادی می شود.
  4. در صورتی که تمایل دارید بنر و پوستر را در مکانی شلوغ و بزرگ نصب نمایید بهتر است از کاغذ با اندازه بزرگ برای چاپ پوستر و بنر استفاده کنید. شایان ذکر است که از بنرها و پوسترهای بزرگ می توان در نمایشگاه های بزرگ، مراکز تجاری شلوغ و بزرگ و… استفاده کرد.
  1. اگر تمایل دارید بنر یا پوستر را در تعداد بسیار کمی چاپ نمایید می توانید از انواع چاپ پلات لمینت یا چاپ بنر استفاده کنید.
  2. در صورتی که تمایل دارید بنر یا پوستر را در تعداد بالا چاپ نمایید بدون تردید استفاده از چاپ افست می تواند برایتان بهترین انتخاب باشد.
  3. بعد از اینکه وزن کاغذ را برای چاپ بنر و پوستر انتخاب کردید باید به مدت زمان ماندگاری چاپ روی کاغذ و هزینه ها نیز توجه داشته باشید.
  4. از مناسب ترین انواع کاغذ برای چاپ بنر و پوستر می توان به کاغذهای ضخیم اشاره کرد. به کمک این نوع کاغذها می توانید انواع بنرها و پوسترها را در اندازه های مختلف چاپ نمایید.

هزینه چاپ بنر و پوستر چقدر است؟

 

حال که با انواع کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر آشنا شدید بهتر است در مورد هزینه چاپ انواع پوستر و بنر نیز اطلاعاتی را بدست آورید.

 

از مهم ترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه چاپ بنر و پوستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. وزن کاغذ
  2. ابعاد و اندازه کاغذ
  3. استفاده از کاغذهای سلفون دار برای چاپ بنر یا پوستر
  4. ضخامت و حجم کاغذ
  5. براق یا مات بودن کاغذ و…

سخن پایانی:

با انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بنر و پوستر بدون تردید می توانید انواع پوستر و بنرها را با کیفیت بالاتری چاپ نمایید. اگر شما تخصص لازم را در این زمینه ندارید بهتر است از افراد کارشناس برای انتخاب کاغذ مناسب کمک بگیرید. با مشورت با افراد کارشناس می توانید بهترین انتخاب را در زمینه نوع کاغذ داشته باشد. در نتیجه بنر و پوستر بعد از چاپ کیفیت قابل توجهی خواهند داشت.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.