لوگوی وندا اسپاد

انواع لوگو و طراحی لوگو

برندینگ یا برندسازی مفهومی مهم در دنیای بازاریابی و تبلیغات است و همه شرکت‌ها و حتی افراد به دنبال آن هستند؛ چرا که تاثیر بسیاری بر زندگی حرفه‌ای و فروش محصولات و خدمات دارد و نقشی حیاتی را برای افراد و شرکت‌ها ایفا می‌کند. برندینگ یا برندسازی، روندی است که شما آن را طی می کنید تا تصویری از کسب و کار یا خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید و یا آن را ارتقا دهید و تثبیت کنید. یکی از ابزارهای برندینگ و درواقع اولین ابزار برندینگ طراحی لوگو می باشد.

در صورتی که شما یک طراح لوگو می باشید، باید توانایی شناخت سبک های مختلف لوگو را داشته باشید. این موضوع باعث می شود تا بتوانید به کارفرما اطلاعات دقیق تری بدهید و با خواسته او در روند طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید. معمولا طراحانی که با انواع لوگو ها و سبک های آن آشنایی ندارند ، نمی توانند یک کار خوب و حرفه ای را به کارفرما تحویل دهند.

تعریف لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است که می ‌توان آن را به راحتی به خاطر سپرد. این نماد هویت یک شرکت را می ‌سازد و به نمایش می‌ گذارد و یا یک محصول تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی را معرفی می ‌کند.

این روش، یکی از راه ‌های تشخیص انواع برند در دنیای پر رقابت و مملو از عناصر گرافیکی است که هر کدام سعی دارند تا ما را به خود جلب کنند. یک آرم معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی ‌ها، نمادها و رنگ‌ ها است.

انواع لوگو:

  1. لوگو مونوگرام
  2. لوگو تایپوگرافی
  3. لوگو تصویری
  4. لوگو انتزاعی
  5. لوگو مسکات
  6. لوگو ترکیبی
  7. لوگو امبلم
  8. لوگو مینیمال

مواردی که باید در سفارش لوگو به آن توجه کرد

در صورتی که شما کارفرما هستید و قصد دارید برای کسب و کار خود یک لوگو سفارش دهید، باید با انواع سبک های لوگو آشناییت داشته باشید و لوگوهای مختلف را ببینید تا بتوانید سلیقه خود را به درستی تشخیص دهید.

بیشتر کارفرمایان توانایی یک انتخاب درست در طراحی و ساخت لوگو را ندارند و نمی دانند چه لوگویی مورد پسند آنها می باشد. از همین رو بعد از اینکه لوگو برای کارفرما طراحی شد، باب میل آنها نمی باشد.

برای اینکه هردو طرف، چه طراح و چه کارفرما ، در آخر پروژه رضایت داشته باشند، بهتر است با انواع مختلف لوگو آشنا باشند. هرچند اگر شرکت یا فردی که با آن همکاری می کنید، یک فرد یا شرکت حرفه ای باشد، می تواند بدون داشتن اطلاعات کارفرما در مورد انواع لوگو ، یک لوگوی حرفه ای به شما تحویل دهد.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.