تبلیغات چریکی – تبلیغات آفلاین که هنوز کاربرد دارند

تبلیغات چریکی یا پارتیزانی، توسط جی.کنراد لوینسون(Jay Conrad Levinson) در سال ۱۹۸۴ در کتاب “تبلیغات چریکی” به عنوان یک اصطلاح ابداع شد و به این دلیل چریکی خوانده می‌شود که مانند جنگ‌های چریکی و نامنظم با استراتژی‌ها و تاکتیک‌های کوچک اجرا می‌شود و شهروندان را با تاکتیک‌هایی شامل کمین، خرابکاری، حملات و عناصر شگفت‌برانگیز متعجب می‌سازد. به طور کلی این روش تبلیغات، فعال و کمی تهاجمی‌تر از هر گونه تبلیغات خیابانی است.

تبلیغات چریکی خمیردندان

 

با رشد سریع و روبه جلوی دنیای دیجیتال و تکنولوژی ، تبلیغات و بازرایابی آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است .در واقع اگر از روشهای آنلاین برای تبلیغات بهره نگیرید، برندینگ و شناخته شدن کسب و کار شما بسیار کند پیش خواهد رفت.

با این حال نباید از روش های بازاریابی آفلاین هم غافل شد و پیشنهاد ما این است که هر دو روش را با هم به کار بگیرید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشید.

هدف ما در این مقاله معرفی یکی از شیوه های بازاریابی آفلاین است که همچنان جایگاه ویژه و سهم مهمی درمعرفی شما دارد.

تبلیغات چریکی

به طور خلاصه به معنی استفاده از کمترین منابع برای دستیابی به بیشترین نتایج است.

اگر با مترو سفر کرده باشید ، تبلیغات یک برند چسسب که یک تیوپ از محصول خود را درون دستگیره قرارداده است  را دیده اید ، این نمونه ای ازتبلیغات چریکی است.

تبلیغات چریکی تیغ

در تبلیغات چریکی نکات زیر را حتما در نظر بگیرید :

مواظب حرف مردم باشید

در این روش حرف شما مانند ویروس بر سر زبان ها خواهد افتاد ، چه بهتر که مردم به خوبی و خلاقیت از شما یاد کنند ، چون در غیر اینصورت باید هزینه‌های هنگفتی را متحمل شوید تا این اثر بد را درجامعه پاک کنید.

اما با خلاقیت می‌توانید به صورت رایگان شانس صحبت را در رابطه با نام تجاری خود در یک جامعه بالا ببرید. به یاد داشته باشید، اگر طرح شما در جای مناسب اجرا نشود یا این که ارزش‌های فرد و یا گروهی را تحت تاثیر منفی قرار دهد، ممکن است موجب نارضایتیِ مخاطبان هدف شود .

شعارهای تبلیغاتی چریکی را به درستی انتخاب کنید

همیشه در کمپین‌های تبلیغاتی دو نوع پیام وجود دارد یک شعارِ کمپین که کمپین شما را تعریف و توجیه می‌کند و دیگری پیامی است که به صورت تصویری به مخاطب القا می‌شود که بُعد خلاقانه و مؤثر در جامعه را تشکیل می‌دهد، دقت داشته‌باشید هماهنگی‌ِ بین این دو پیام در طراحی‌های شما نباید فراموش شود و باید هر دو پیام در یک راستا باشد.

کمپین صرفه جویی در آب

وسعت اجرای تبلیغات را درنظر بگیرید

فضایی را که تبلیغات اشغال می‌کند باید کامل به چشم بیاید زیرا این شیوه تبلیغات در سطح شهر تکرار نمی‌شود بلکه به صورت تک المان‌ به کار می‌رود.

تبلیغات کی اف سی

استریپس های اسپایسی و تند کی اف سی 

ارتباطی درست ایجاد کنید

اجرای تبلیغات در فضای حضورِ مخاطبِ هدف، اتفاق بیفتد.

تبلیغات چریکی هندزفری

تناسب بین مکان و زمان را رعایت کنید

علاوه بر حضور مخاطب باید لحظه مناسب را هم نیز کشف کنید که تمرکز مخاطب در بالاترین حالت باشد و این مهم معمولا به صورت قرار دادن اشیا در مکان‌ها و زمان‌های غیر معمول اتفاق می‌افتد.

مکش جاروبرقی

 

در مقالات بعدی افرنگ ، بیشتر به روش های دیگر بازاریابی و تبلیغات خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.