نکات مهم در چاپ اسکرچ

چاپ افرنگ از سال 1382 در زمینه طراحی و چاپ اسکرچ ، کارت رمزدار و لیبل اسکرچ دار در حال فعالیت می باشد و افتخار این را دارد که همواره در حال تلاش جهت حفظ کیفیت و ارتقاء آن در این سال ها بوده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا با نکات مهم در چاپ کارت اسکرچ آشنا شوید. 

مسائلی که در چاپ و تولید کارت های اسکرچ برای مجموعه افرنگ مهم هستند:

  1. امنیت اطلاعات کارت ها و حفظ و نگهداری آن ها به صورت امانت
  2. کیفیت کارت و لیبل اسکرچ تولید شده از نظر کیفیت رنگ و چاپ کارت ها. اندازه کارت ها، دقت در برش و اندازه، کیفیت در چاپ رمز و کدها، کیفیت در چاپ پوشش اسکرچ، کیفیت در بسته بندی و تحویل سفارش، تحویل به موقع و عدم تاخیر در تحویل سفارش ها، پایین نگهداشتن خطا و خرابی در تولید و چاپ کارت اسکرچ دار و لیبل اسکرچ دار.
  3. تحویل کارت و لیبل اسکرچ به صورت مرتب طبق سریال، به طوری که ابتدا و انتهای کارت و لیبل اسکرچ طبق کد و سریال برای سفارش دهنده قابل تشخیص و شمارش باشد.
  4. رازداری و عدم افشای اطلاعات سفارش دهنده ها اعم از تیراژ کار و غیره برای رقبای آن ها.

بر روی کدها و شماره های چاپ شده یک لایه پوشاننده محافظ به نام اسکرچ آف چاپ می شود که از افشای کد و رمز آن کارت یا لیبل اسکرچ تا زمان رسیدن به مصرف کننده نهایی جلوگیری می کند.

مشخصات اسکرچ (Scratch)

تولید کارت اسکرچ باید این قابلیت ها را داشته باشد:
  1. روی کد یا رمز کارت را کامل پوشش داده و در برابر نور شدید، اطلاعات چاپ شده ی زیر آن قابل رویت نباشد.
  2. چاپ باید به راحتی قابل پاک شدن باشد به طوری که با ناخن خراش داده شود. معنی کلمه اسکرچ به وسیله ی خراش پاک کردن است که اشاره به همین موضوع دارد.
  3. اسکرچ نباید مخدوش و یا معیوب باشد.
  4. هنگام پاک کردن اسکرچ نباید آسیبی به کد و شماره های زیر اسکراج برسد.
  5. اسکرچ نباید بعد از مدتی که از چاپ آن گذشت سخت و غیر قابل پاک شدن شود.
شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.