هدف از طراحی کارت ویزیت چیست ؟6 اصل اولیه طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت وسیله ای است جهت ارتباط شما با مشتریان و انتقال اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، نام و آدرس. پس باید بیانگر راههای تماس با شما، نوع شغل و محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی امتناع کنید.

با دیدن کارت ویزیت در 10 ثانیه اول مشتریان درباره شرکت شما قضاوت خواهند کرد. بنابراین رعایت اصول حرفه ای در طراحی کارت ویزیت میتواند تاثیر مثبتی بر مشتریان شما در نگاه اول داشته باشد.

در ادامه 7 نکته اساسی در طراحی کارت ویزیت را بررسی خواهیم کرد.

کارت ویزیت افرنگ

1- انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگها در هر طرحی تاثیر بسزایی خواهد داشت و طراحی کارت ویزیت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. رنگهای شارپ و چشمگیر میتواند توجه افراد را به کارت شما افزایش دهد. ولی در نظر داشته باشید که استفاده از آنها به سادگی و زیبایی طراحی کارت ویزیت شما لطمه نزند و همچنین سعی کنید همخوانی مناسبی بین رنگهای به کار رفته در سایت، سربرگ، تبلیغات و طراحی کارت ویزیت خود برقرار کنید.

2-انتخاب تایپو گرافی مناسب

معمولا بهتر است طرح خود را به دو یا سه فونت محدود کنید زیرا فونت‌های زیاد موجب حواس پرتی و عدم تمرکز بر روی مطلب مورد نظر می‌شوند. بنابراین می‌توانید یک سری فونت خوانا و یا یک سری فونت تزئینی در نظر بگیرید. در این حالت با انتخاب فونتی خاص برای نام مشتری خود قادر خواهید بود شخصیت بصری زیبایی را انتخاب کنید البته یادتان باشد که اطلاعات تماس باید همچنان با فونتی درج شوند که به راحتی قابل خواندن باشند.

کارت ویزیت دامکس

3-  تعیین اطلاعات مورد نظر برای چاپ

نام و عنوان

برای اینکه مشتری به راحتی و در یک نگاه از فعالیت و حرفه شما مطلع شود ، نام و عنوانی مناسب روی کارت ویزیت خود قرار دهید.تا مشتری بداند با چه کسی یا چه شغلی در ارتباط است.

 لوگوی شرکت

علاوه بر ایجاد حس اعتماد در مخاطبین نسبت به نام و نشانی دارنده کارت، افزایش اعتماد آن‌ها به برندی که در کارت عرضه می‌گردد نیز بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که مشتری شما برای یک شرکت کار می‌کند، می‌توانید با تأکید بر نام و لوگو کسب و کار، اعتماد به نام تجاری را ایجاد کنید.

تلفن

قرار دادن شماره تلفن ثابت و همراه بسیار مهم است. چون برخی افراد هنوز ترجیح می‌دهند با تلفن صحبت کنند، از نظر آن ها مکالمات تلفنی آسان تر از بررسی یک وب سایت یا شبکه اجتماعی است.

ایمیل و آدرس سایت

با درج هر دو گزینه آدرس ایمیل و لینک سایت ، مشتری دارنده کارت می‌تواند به طور مستقیم با شما تماس بگیرد یا به وب سایت مورد نظر مراجعه کند. در برخی موارد ممکن است بخواهید پیوندی (لینکی) را به یک وبلاگ، ویدیو یا صفحه‌ای که دارنده کارت را معرفی می‌کند، ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید URL خیلی پیچیده نباشد.

اگر میخواهید لینک های بلند را کوتاه کنید می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی

لازم نیست آدرس و آی دی خودتان در تمام شبکه های اجتماعی را در کارت ویزیت قرار دهید.فقط از شبکه های اجتماعی پرطرفدار و ترند روز در کارت ویزیت خود استفاده کنید.

 QRکد

کدهای QR بسیار محبوب و در حال حاضر کارآمدترین راه برای مرتبط کردن مطالب چاپ شده و آنلاین با هم هستند.

شما می‌توانید آن ها را به وب سایت یا شبکه اجتماعی خود پیوند داده و یا از آن ها در سایر روش های خلاقانه استفاده کنید.

qr code

آدرس

استفاده از آدرس، برای تمامی دارندگان کارت عمومیت ندارد. به طور مثال درج یک آدرس فیزیکی در یک کارت برای کسی که فقط آنلاین کار می کند نامفهوم است. هنگامی که مشتری شما یک وب سایت قوی دارد، می‌توانید فقط زمانی که او را به بازدیدکنندگان در فروشگاه یا سازمان متکی می‌کند، آدرس را درج کنید.

4- انتخاب تصویر

از طراحی اطلاعات و عکس های اضافی در کارت ویزیت اجتناب نمایید، کارت ویزیت ابزار تبلیغ نیست.

یک تصویر ساده انتخاب کنید ،که حتی در صورت آرم بودن لوگوی شما می توانید از آن صرف نظر کنید.

هانت شاپ

5-  ذخیره فایل طراحی کارت ویزیت

بخش نهایی و مهم کار، ذخیره صحیح فایل است، عدم دقت در این بخش میتواند زحمات شما در طراحی کارت ویزیت را هدر داده و نتیجه کار را با آنچه در ذهن دارید تغییر دهد.

ذخیره تصویر با فرمت Jpg یا PNG ممکن است حاشیه ها را کمی بی کیفیت کند، پس بهتر است فایل را بصورت لایه باز و یا با پسوند Tiff ذخیره کنید که از کاهش کیفیت آن جلوگیری شود.

 

6-  نکات فنی برای چاپ کارت ویزیت

 

برای چاپ کارت ویـزیت لمینیت مات و براق به دلیل نوع بـرش، فایل طرح در ابعاد 6 × 9 سانتیمتر و برای کارت ویزیت کتان، سلفون مات و براق می بایست طرح در ابعاد 4/8 × 8/5 سانتیمتر با رعایت حداقل فاصله 0/5 سانتی متر نوشــته ها و قسمت های مهم از حاشیه، طـــــراحی شود.

کیفیت تصــویر (رزولــوشــن) حداقل 300px/inch و مد کار نیز حتما CMYK باشد. نوشته های مشکی داخل کارت حتما تک رنگ (C:0 M:0 Y:0 K:100) همراه با حالت multiply انتخاب نمایید بــصورتی که چنانچه کانال مشکی خود را خاموش می کنید، نتوانید هیچ نوشته مشکی را ببینید و همچنان زیر تمام نوشته ها پر باشد (سفید نباشد)

ترجیحــا از به کار بردن طرح تمپــلات در کارت های کتان به علت نوع مقوای آن خـــودداری نمایید زیرا احتمــال برفکی شدن زمینه بسیار زیاد می باشد.

به هیچ عنوان از خط حاشیه در طراحی کارت ویزیت استفاده نکنید. در طرح اولیه زیبا بنظر میرسد ولی در برش نهایی ممکن است که این حاشیه از اطراف یکسان نبوده و کل طراحی کارت ویزیت شما را تحت تاثیر قرار دهد.

از درج اطلاعات خیلی ریز روی کارت ویزیت پرهیز کنید.

کارت ویزیت شخصی

نتیجه گیری

در مطلبی که خواندید، قصد داشتیم شما را با چندین نکته در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت آشنا کنیم. مجموعه افرنگ با سال ها تجربه در زمینه طراحی و چاپ کارت اسکرچ، گزینه بسیار مناسبی برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی و چاپ کارت می‌باشد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.