سالم ماندن کد اسکرچ

کارت اسکرچ و برچسب کددار چه مشخصاتی باید داشته باشند؟

کارت اسکرچ معمولأ به کارتی گفته می‏‌شود که دارای اطلاعات متغیر پوشیده شده با جوهر قابل خراش یا لیبل است . این کارت‌ها در موارد بسیاری مورد استفاده می‏‌گیرد‏‏ . ‏از قیبل کارت شارژ تلفن همراه ،کارت های قرعه کشی محصولات، کارت اصالت کالا، کارت گارانتی، کارت اصالت نرم افزاری و … . کیفیت این کارت‌ها و مشخصاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، از مواردیست که باید هنگام تهیه و سفارش به آنها توجه کرد.

پوشش امنیتی اسکرچ مصارف گوناگونی دارد. در تمامی موارد استفـاده یک شمـاره امنیتی تحت عنوان پین کد (pincode) شمـاره رمز (password) و یا کد فعال سازی (activation code)، بر روی کـارت چاپ می‌شود که توسط لایه محــافظ و پوشاننده، تحت عنوان اسکـرچ (scratch) پوشیده می‌شود.

 

در مقالات قبلی به طور کامل برای شما برچسب های اسکرچ دار را معرفی کردیم و از کاربردهای آن به وفور صحبت کرده‌ایم .

مهم‌ترین مسئله در کارت‌های اسکرچ و برچسب های کد دار، امنیت کد‌هاست. زیرا شما اغلب کدها و رمز‌هایی را روی کارت های اسکرچ چاپ می کنید که نباید به راحتی قابل دسترس دیگران باشند،بنابراین هنگام سفارش کارت اسکرچ باید نکات زیر را از قبل در نظر بگیرید.

قابلیت خراش آسان کارت اسکرچ

مهمترین خصوصیت یک برچسب اسکرچ مناسب این است که به راحتی خراش داده شود و هنگام پاک کردن اسکرچ از روی لیبل گارانتی و یا برچسب کد، خراش داده نشود و سالم بماند.

 

خراش آسان کارت اسکرچ

کیفیت چاپ

بعضی از انواع برچسب‌های اسکرچ در هنگام پاک شدن سریال نامبر، شماره زیر آن هم پاک می‌شود و لیبل و یا کارت قرعه کشی بلا استفاده می‌ماند. قبل از سفارش انبوه مخصوصا لیبل حتما یک نمونه از کارهای موجود و چاپ شده توسط شرکت مورد نظرتان را درخواست کنید. اسکرچ آن را با ناخن پاک کنید و از این موضوع مطمئن شوید که کار باکیفیتی تحویل خواهید گرفت.

مرغوبیت جنس محصول

کارت‌های اسکرچ بر روی انواع کاغذ، لیبل های پشت چسب دار و حتی pvc قابل اجرا هستند. همچنین روکش کارت‌ها نیز متفاوت هستند، از جمله سلفون، لمینیت و …

مرغوبیت قالب پایه و روکش تاثیر به سزایی در کیفیت نهایی محصول دارد.

حفظ امنیت کد ها

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برچسب اسکرچ این است که نور را از خود عبور ندهد و مانع از افشای کد امنیتی شود، تا نگرانی شما از به راحتی در دسترس بودن کد ها رفع شود.

امنیت کدهای اسکرچ

جدا نشدن راحت اسکرچ

ویژگی مهم دیگر برچسب اسکرچ این است که به راحتی از روی کارت و یا لیبل جدا نشود.  بعضی از انواع برچسب های اسکرچ با حرارت از محل الصاق خود جدا می‌شوند و دوباره روی کارت و یا لیبل قرعه کشی چسبانده می‌شوند. در این حالت افراد سود جو برچسب اسکرچ را جدا می‌کنند و کد امنیتی زیر آن را استفاده می‌کنند بدون این که اسکرچ را خراش داده باشند.

انعطاف و هماهنگی در چاپ کارت اسکرچ

یک ویژگی دیگر برچسب کددار و یا برچسب اسکرچ این است که قابلیت چاپ در اندازه و اشکال مختلف را داشته باشد و اندازه آن با پین کد و سریال زیر آن هماهنگ باشد.

مجموعه افرنگ تمامی ویژگی های ذکر شده را تضمین کرده و سعی در ارائه بهترین کیفیت را به مشتریانش دارد. در مقالات بعدی برخی از نمونه کار‌های افرنگ را با شما به اشتراک می‌گذاریم و از موارد استفاده این کارت ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.