مشتریها یکی از مهمترین عناصر بقای یک کسب و کار هستند. برای اینکه کسب و کار شما شناخته شود، رونق پیدا کند و درآمدزایی داشته باشد، شما به جذب و حفظ مشتری نیاز دارید.
روشهای بسیاری برای اینکار وجود دارد که یکی از آنها در قالب تبلیغات اتفاق میافتد و تبلیغات شیوههای مختلفی دارد که قبلا به برخی از آنها اشاره کرده ایم.
یکی از روشهایی که امروز قصد داریم راجع به آن صحبت کنیم ، برگزاری قرعه کشیهاست که همیشه برای خریداران، هیجان انگیز و مهیج بوده و هست. هدف اصلی قرعه کشی و اهدای جوایز، ایجاد پیام در ذهن مصرف کنندگان است.
شما هر چه پیام قوی تری در ذهن مصرف کننده ایجاد کنید، خود را در دل مشتری بیشتر جا کرده اید. قرعه کشی و اهدای جوایز اگر به صورت صحیح انجام گیرد میتواند در فروش هیجان ایجاد کند و باعث احساسی شدن افراد در هنگام خرید شود.
در قرعه کشی و اهدای جوایز، خبری از خرید کردن نیست زیرا خرید کردن قبلا انجام گرفته است. قرعه کشی و اهدای جوایز کمک می کند تا بعد از این رویداد، اقدام به خرید کردن افزایش یابد.
اهدای جوایز حتی میتواند به صورت آنی و درجا نیز صورت گیرد. برای مثال زمانی که مشتری شما سفارش ثبت کرده است ، همان لحظه یک هدیه روی سفارش مشتری قرار بدهید و یک لحظه ماندگار و شیرین برای مشتری ایجاد کنید تا با تعریف برای دیگران به صورت غیر مستقیم ، بازاریابی انجام شود.
برای انجام قرعه کشی نیز راههای مختلفی قرار دارد از جمله :
- قرعه کشیهای تلویزیونی
- قرعه کشیهای آنلاین
- قرعه کشیهای محلی
- و ….
برای اینکه مشتریان در قرعه کشی شرکت کنند نیاز یه یک کد قرعه کشی یکتا دارند که توسط فروشنده به آنها اختصاص میگیرد.
در اکثر قرعه کشیها در صورت داشتن کدهای بیشتر ، شانس شما برای برنده شدن در قرعه کشی افزایش خواهد یافت.
پیشنهاد افرنگ
پیشنهاد ما ارائه کارتهای قرعه کشی به مشتریان است. شما می توانید پس از هر خرید و یا به مناسبتهای مختلف و حتی به عنوان نوعی تبلیغات در قالب تراکت و به صورت تصادفی، یک کارت قرعه کشی به مشتری اهدا کنید که کد اختصاصی داشته باشد و با جمع کردن کارتهای بیشتر، شانس مشتری وفادار خود را افزایش دهید.چون کارت قرعه کشی به عنوان ابزاری قدرتمند و کارآمد برای بالا بردن میزان فروش و افزایش مشتری در کسب و کارهای مختلف قابل استفاده است .
چرا برای چاپ این کارت ها از چاپ اسکرچ استفاده میشود؟
همانطور که گفته شد در قرعه کشیها به هر یک از مشتریان کد اختصاصی داده میشود که لازم است کد برای هر مشتری به صورت اختصاصی چاپ شده و مخفی بماند. به این منظور به مشتریان و خریداران کارت شماره دار ارائه شده که حاوی کد و رمز قرعه کشی آنها است.
یکی از بهترین راهها برای چاپ اطلاعات متغیر و چاپ اطلاعاتی که لازم است مخفی بماند، چاپ کارت رمزدار با اسکرچ است. شما میتوانید با استفاده از چاپ کارت رمزدار به هر یک از مشتریان کد قرعه کشی مخصوص به خودشان ارائه کنید و احتمال وقوع سوء استفاده را در فرایند قرعه کشی خود از بین ببرید.
آیا چاپ کارت قرعه کشی راه حل مناسبی برای ارائه کدها است؟
راههای مختلفی برای ارائه کد قرعه کشی به افراد وجود دارد. اما اگر میخواهید کد قرعه کشی را به صورت حضوری به مشتریان اهدا کنید، چاپ کارت قرعه کشی شماره دار ضروری به نظر میرسد. استفاده از کارت اسکرچ، امن ترین راه برای تبادل اطلاعات به صورت فیزیکی است.
مشتریان میتوانند به راحتی با از بین بردن اسکرچ روی کارت، کد قرعه کشی خود را در اختیار داشته باشند. افرنگ، کارت قرعه کشی شما را با بهترین کیفیت طراحی و چاپ مینماید.
نکتهی دیگری که در چاپ این کارت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، طراحی آن است. استفاده از رنگها و طرحها متناسب با کالا و برند تجاری شما بسیار مهم است.
تیم متخصص و حرفه ای افرنگ کارت قرعه کشی شما را در نهایت دقت و سلیقه طراحی و چاپ میکنند. سرعت بالا در انجام کار در عین حفظ کیفیت و قیمت مناسب ، افرنگ را به انتخاب مناسبی برای انجام خدمات چاپی شما تبدیل میکند.
در نتیجه در صورتی که شما به عنوان یک تولید کننده محصول یا ارائه کننده خدمات، به دنبال تبلیغ محصولات و خدمات خود و همچنین حفظ و جلب رضایت مشتریان هستید، برپا کردن چنین سیستمی پیشنهاد ما به شما است.
این کارتها در واقع پاسخ و قدردانی شما از خریداران است به دلیل اعتمادی که به برند شما کردهاند و برای تشکر از این اعتماد، کارت قرعه کشی میتواند بهترین گزینه باشد زیرا تولید کننده با دادن کارت به مشتری خود می تواند رضایت و نظر وی را جلب نماید.
کارت قرعه کشی در واقع برای مشتریان وفادار طراحی شده است که به موجب آن این فرصت به آنان داده میشود که به پاس وفاداریشان جوایزی دریافت نمایند. این کار سبب بالا رفتن انگیزه برای خرید مجدد و این رابطه متقابل بین تولید کننده و خریدار میشود.
طراحی کارت قرعه کشی
از آنجایی که این کارت برای یک مدت مشخص در نزد مشتری نگهداری میشود، بنابراین بهتر است زمان بیشتری را صرف طراحی آن نمایید. طراحی کارت قرعه کشی میتواند متناسب با خواست و سلیقه مشتری بر مبنای هویت سازمانی شرکت، همراه با المانها و تصاویری از محصولات شرکت طراحی گردد.
به این نکات قبل از سفارش کارت های قرعه کشی دقت کنید :
- مناسب ترین نرم افزار طراحی کارت قرعه کشی، فتوشاپ است.
- طرح کارت باید کاربردی و متناسب با کسب و کار باشد.
- مدت زمان اعتبار کارت و موارد قابل ذکر حتما در طرح درج شود.
- میتوان بر اساس نیاز، کارت را بصورت یک رو و یا دورو طراحی نمود.
- طراحی کارت باید با رزولوشن۳۰۰ dpi و مود رنگی CMYK انجام گیرد.
- سایز کارت ها باید 81 در ۵۵ میلی متر باشد.
اگر شما هم تصمیم گرفتید که کارت طلایی قرعه کشی به مشتریانتان اهدا کنید ، با مشاوران افرنگ تماس بگیرید .ما مشتاقانه آماده ارائه نظرات و تجربیات خودمان به شما هستیم.