مزایای استفاده از کارت تخفیف و دلایل استفاده از آن

کارت تخفیف یک کارت اعتباری پلاستیکی یا کارت کاغذی است که به دارنده آن حق تخفیف در قیمت برخی محصولات یا خدمات را می دهد. به عبارت دیگر منظور از کارت تخفیف، یک کارت فیزیکی یا یک کارت هوشمند است که می‌تواند هزینه خرید ما را کاهش دهد.

برای خریداران و مشتریان، مهم‌ترین دلیل استفاده از کارت‌های تخفیف، کاهش هزینه‌های خرید است. حال ممکن است این تخفیف‌ها انواع مختلفی داشته باشد تا مشتری از چنین کارت‌هایی رضایت داشته باشد.

پس اگر سیاست این کارت‌ها به شکل مناسب و ایده آل طراحی شده باشد و زمینه ارائه تخفیف بیشتر در آنها فراهم باشد، طبیعتاً مشتری نیز احساس رضایت کرده و می‌توانیم آن را به عنوان بهترین کارت تخفیف معرفی کنیم.

انواع کارت تخفیف

کارت های تخفیف معمولی:

به صورت کارت‌های کاغذی هستند که بر روی آنها مبلغ تخفیف قرار دارد و فرد می‌تواند با توجه به این مبلغ، خریدهای خود را مدیریت کند.

کارت  هوشمند:

کارت‌های هوشمند بیشتر در باشگاه مشتریان و برای مشتری‌های وفادار استفاده می‌شود. در این کارت‌ها مشخصات مشتری و میزان خرید آن در شرایط مختلف قرار دارد و با توجه به اطلاعات آن، مبلغ تخفیف تغییر می‌کند.

 خدماتی:

کارت تخفیف استخر، کارت تخفیف پزشکی، کارت تخفیف سینما و کارت تخفیف رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نمونه‌هایی از کارت‌های تخفیف خدماتی هستند که  با استفاده از این کارت‌ها،  می توانید از خدمات شرکت‌ها بهره بگیرید.

مالی:

کارت‌های تخفیف مالی بیشتر مربوط به بانک‌ها و مؤسسات مالی هستند که در ازای ارائه آنها، بخشی از سود وام‌ها یا سایر تسهیلات بانکی کاهش می‌یابد. کارت تخفیف امیدان و کارت تخفیف ایرانیان تنها دو نمونه از این کارت‌ها هستند که در ایران عرضه می‌شوند.

هدف ارائه کارت‌های تخفیف

  • تبدیل کردن مشتریان فعلی به مشتریان دائمی
  • گسترش جامعه مشتریان خود
  • کارت تخفیف به عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات

کارت‌های تخفیف معمولا به عنوان بخشی از یک برنامه دائمی کردن مشتریان فعلی صادر می‌شوند که برای مشتریان فعلی تخفیف‌هایی ارائه می‌کند تا از تداوم سفارش آنها اطمینان حاصل شود.این کارت‌ها ممکن است به صورت رایگان با ارائه یک تخفیف متوسط به قصد متقاعد کردن خریداران برای حمایت از فروشگاه صادر شوند. یا ممکن است به اعضا فروخته شوند و تخفیف‌های بزرگ‌تری ارائه دهند. مشتریان قدیمی شما که کارت‌های تخفیف به آنها تعلق گرفته در صورت رضایت از خدمات یا محصولات شما به  احتمال زیاد شما را به دوستان و آَشنایان خود معرفی می کنند و با ارئه کارت تخفیف به آنها انگیزه خرید می دهند و به همین صورت برای کسب و کار شما بازاریابی و جذب مشتری جدید صورت می‌گیرد.

کارت تخفیف اکسون

 

چگونه می‌توانید با ارائه کارت تخفیف مشتری جذب کنید؟

  • مبلغ مشخصی را تعیین کنید و به مشتریانی که بیشتر از مبلغ تعیین شده از شما خرید می‌کنند کارت تخفیف ارائه دهید.
  • می‌توانید کارت تخفیف را به افراد شناخته شده و محبوب در جامعه مانند ورزشکاران، هنرمندان و افراد معروف داده و از آنها بخواهید در همایش‌ها یا اجراهای خود از کارت تخفیف شما به عنوان هدیه به مخاطبانشان استفاده کنند.
  • در علم بازاریابی این یکی از روش‌های بازاریابی برونگرا و اینفلوئنسر مارکتینگ ( استفاده از افراد تاثیرگذار جامعه برای تبلیغات) می‌باشد که در دنیا به خوبی از آن برای ارائه بهتر و بالاتر استفاده می‌کنند.
  • می‌توانید کارت تخفیف کسب و کارتان را در اختیار مشاغل دیگر مثلا رستوران‌ها، استخرها و … قرار دهید تا آن را به عنوان هدیه به مشتریان خود ارائه دهند و بدین روش مشتریان زیادی به سمت شما روانه شوند.

کارت های تخفیف در مجموعه افرنگ با یک پوشش اسکرچ طراحی می شوند و ساخت کدهای تخفیف نیز به عهده ما خواهد بود .

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.