مزایای چاپ مستقیم

مزایای چاپ مستقیم در مقابل چاپ سابلیمیشن

امروزه چاپ دیجیتال صنعت چاپ را به اوج خود رسانده است و امکان ایجاد جادوی چاپ روی مواد مختلف را فراهم می کند. چاپ مستقیم و سابلیمیشن دو روش اصلی چاپ دیجیتال هستند و ما در این مقاله نگاهی به مزایای چاپ مستقیم و سابلیمیشن و همچنین معایب آن ها خواهیم انداخت.

چاپ مستقیم چیست؟

چاپ مستقیم فرایندی است که شامل استفاده از دستگاه های چاپ جوهر افشان با فرم بزرگ است که حاوی چندین نازل خوب است که قطرات ریز جوهر را روی رول های پارچه و منسوجات از پیش تصفیه شده می تراشد. در حقیقت چاپ مستقیم با استفاده از چاپگر دیجیتال تصویری را دیجیتالی می کند که سپس مستقیماً روی پارچه چاپ می شود.

مزایای چاپ مستقیم

  • فرایندهای چاپ مستقیم می توانند پس زمینه های بزرگ بدون درز یا درزهای کمتری را در یک پس زمینه بسیار بزرگ در خود جای دهند و می توانند چاپ روی مواد را تا عرض 16 فوت تسهیل کنند.
  • یکی دیگر از مزایای چاپ مستقیم سرعت بالای آن می باشد. چاپ مستقیم یک فرآیند چاپ دیجیتال سریع و نسبتاً آسان است. جایی که تصویر یا طرح در یک نرم افزار چاپ خاص بارگیری می شود و سپس به چاپگر ارسال می شود تا به پارچه یا پارچه منتقل شود.
  • چاپ مستقیم امکان دستیابی به چندین رنگ و طرح تولید شده در یک یا در یک رول پارچه یا پارچه را فراهم می کند و این امکان را برای زمان چرخش سریع، نمونه برداری با اجرای کوچک، چاپ مجدد یا تغییر سفارشات، سفارشات عجله ای و چاپ و اجرای بزرگ و قرار دادن فراهم می کند.
  • چاپ مستقیم به راحتی از کارهای هنری پیچیده، عکس های تمام رنگی و هنر با تعداد بالا رنگ پشتیبانی می کند.

معایب چاپ مستقیم

  • با چاپ مستقیم تعریف تصویر در مقایسه با سایر روش های چاپ دیجیتال مانند چاپ سابلیمیشن گاهی اوقات کمتر واضح و واضح است که می تواند نتیجه ترکیبی از عواملی مانند نوع جوهر، بافت پارچه یا پارچه باشد، عامل قبل از درمان و حتی دما.
  • مراقبت های بعدی و نگهداری از پارچه یا منسوجات می تواند چالش برانگیز باشد زیرا با گذشت زمان کیفیت چاپ روی پارچه در اثر شستشوی بیش از حد و فرسودگی کاهش می یابد و این بدان معناست که برای پر جنب و جوش نگه داشتن چاپ باید مراقبت های ویژه ای انجام شود.

چاپ سابلیمیشن چیست؟

سابلیمیشن یک فرآیند چاپ است که شامل استفاده از کاغذ ویژه انتقال حرارت برای انتقال چاپ بر روی پارچه های پلی استر و محصولات روکش شده با رزین پلی استر با استفاده از گرما و فشار است. برای تولید کاغذ انتقال از چاپگر دیجیتال استفاده می شود و جوهر تا جایی که جوش می آید گرم می شود و آن را از جامد به گاز تبدیل می کند و تصویر یا طرح را به پارچه تبدیل می کند. این فرآیند روی پلی استر 100٪ بیشترین تأثیر را دارد. می توانید روی زیراندازهای سخت یا نرم از جمله کیف، پتو، لیوان، جاکلیدی، جوراب، زیور آلات، اسنوبرد، ساعت، لباس، علامت نرم و کاشی و سرامیک سفارشی چاپ کنید.

مزایای چاپ سابلیمیشن

  • این روش لحنی پیوسته را ارائه می دهد زیرا این امکان فراهم می شود که با این روش چاپ، هر نقطه از جوهر می تواند رنگ متفاوتی داشته و ، این امکان را برای تصاویر با وضوح بالا و وفاداری باورنکردنی رنگ فراهم می کند.
  • با چاپ سابلیمیشن جوهر بلافاصله خشک می شود و به شما امکان می دهد بلافاصله پس از چاپ از مورد چاپ استفاده کنید و هیچ نگرانی در مورد لکه زدن جوهر ندارید.
  • از آنجا که این روش از ماشین های پرس ساده استفاده می کند در حین چاپ قطعات متحرک کمتری روی رسانه چاپی وجود دارد. به عنوان مثال هیچ اقدامی رفت و برگشت توسط هد چاپگر حرارتی انجام نمی شود. نتیجه این استراحت کمتر و کار تعمیر و نگهداری کمتر برای مقابله با نشت و تمیز کردن جوهر است.
  • اگر یک دسته کوچک یا سفارشات یکبار مصرف دارید چاپ سابلیمیشن برای ساخت سریع کارهای شخصی و چاپ پیچیده ترین طرح های شما ایده آل است.

معایب چاپ سابلیمیشن

  • سابلیمیشن فقط بر روی پارچه ای به عرض 10 فوت قابل چاپ است که برای کارهای چاپ بزرگتر به درزهایی نیاز دارد.
  • این روش به لایه های پلاستیکی مانند مواد پلی استر محدود می شود. تصعید رنگ برای کاربردهایی با الیاف طبیعی مانند پنبه مناسب نیست مگر اینکه قبل از چاپ با پوشش پلیمری پیش تصفیه شوند.

برای انجام کلیه ی خدمات طراحی و چاپ می توانید به وب سایت موسسه افرنگ مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.