چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن نوعی چاپ دیجیتال است که از مقاله تخصصی استفاده می کند. مزایا و معایب چاپ سابلیمیشن زیاد است اما به طور کلی مشخص است که چرا اینقدر جذاب شده است. برای دانستن این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

روند چاپ سابلیمیشن یا تصعید

تصعید یک فرآیند شیمیایی است. به زبان ساده جایی است که یک ماده جامد بلافاصله و بدون عبور از مرحله مایع به گاز تبدیل می شود. ما همچنین می توانیم رنگ را تصعید می کنیم زیرا این رنگ است که حالت را تغییر می دهد. پس خلاف تصعید چیست؟ خوب این رسوبگذاری نامیده می شود و اگرچه گاهی اوقات به عنوان لغو تصفیه شناخته می شود. رسوب گذاری هنگامی است که چیزی از گاز به جامد انتقال می یابد و در جایی که به حالت مایع تبدیل می شود با میعان اشتباه گرفته نشود. بهترین مثال برای رسوب تشکیل یخبندان است. هوا مستقیماً به حالت جامد در می آید و آب را دور می زند.

چگونه می توان چاپ سابلیمیشن را انجام داد؟

در مرحله اول طرح شما روی کاغذ انتقال تخصصی چاپ می شود. با استفاده از جوهرهای رنگی و تخصصی به عنوان یک تصویر آینه ای چاپ می شود. اینها جوهرهای پایه آب هستند که تأثیر کمتری در محیط نسبت به جوهرهای شیمیایی سخت تر دارند. پس از آن انتقال با پارچه ردیف شده و ترکیبی از گرما و فشار اعمال می شود. این باعث می شود که جوهرها از شکل جامد فعلی خود مستقیماً به گاز تبدیل شوند.

سپس جوهرها به الیاف ماده نفوذ کرده و به طور دائمی به الیاف پیوند می خورند. نتیجه نهایی یک چاپ با کیفیت بالا با جزئیات بسیار پیچیده است.

کاربردهای چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن روی پنبه کار نمی کند و برای ابریشم یا بیشتر پارچه های طبیعی ایده آل است و همچنین مناسب پیراهن، کلاه، جوراب می باشد.

در نتیجه اگر شما 100٪ علاقه مند به پنبه طبیعی هستید ممکن است چاپ سابلیمیشن یا تصعید برای شما مناسب نباشد. مزیت دیگر این نوع چاپ این است که محدود به پارچه نیستید. چاپ تصعید برای رسانه های سخت مانند لیوان، قلم، ساعت، حصیر کریسمس، قلع و سایر موارد مشابه نیز عالی است.

ویژگی های چاپ سابلیمیشن

اجرای چاپ – چاپ تصعید در ابتدا هزینه تنظیم بالایی دارد. در حالی که چاپ صفحه هر بار هزینه تنظیم بالایی دارد.

جزئیات – Screenprint لبه های تیز تولید می کند اما به دلیل روش های دیجیتالی که چاپ تصعید از آن ها استفاده می کند و سطح جزئیات بسیار پیچیده است. نه تنها می توانید با کیفیت عکاسی چاپ کنید بلکه جزئیات آن چنان برجسته است که حتی می توانید ضربات قلم مو را نشان دهید.

Colors – Dye-sub می تواند هر تعداد رنگ را در یک بار چاپ کند اما محدود به رنگ هایی است که می توانید در رایانه ایجاد کنید. خوشبختانه این تعداد زیادی رنگ است. چاپ صفحه شما را به یکبار محدود می کند و استفاده از چند رنگ می تواند باعث خونریزی یا ترازبندی شود اما می توانید هر رنگی را که دوست دارید مخلوط کنید.

ماندگاری طولانی – چاپ صفحه روی سطح ماده ای که روی آن چاپ شده قرار می گیرد در حالی که رنگ به عمق الیاف نفوذ می کند. به این معنی که چاپ تصعید بسیار کم رنگ است.

چاپ سابلیمیشن در مقابل انتقال حرارت

نسخه های چاپی – هر دو روش به خوبی برای نسخه های چاپ کوچکتر مناسب هستند اما اگر فقط می خواهید هر دو ماه یک تیشرت چاپ کنید ممکن است روش انتقال حرارت برای این کار بهتر باشد.

جزئیات – روش انتقال گرما از چاپگر استاندارد استفاده می کند در حالی که در چاپ سابلیمیشن از چاپگر تخصصی استفاده می شود که با کیفیت بسیار بالا چاپ می کند. به دفعاتی که سعی کرده اید عکس ها را در چاپگر خانگی چاپ کنید فکر کنید.

نتیجه گیری

چاپ تصعید یا سابلیمیشن برای خطوط ریز و جزئیات بسیار برجسته است و مسلماً یکی از بهترین روش ها برای چاپ همه جانبه است. با هزینه کم تنظیم شده برای اجرای کوچک بسیار مناسب است و چاپ بسیار نزدیک به دائمی است که بسیار بی نظیر است. اما برای استفاده با پارچه های طبیعی خوب نیستند و به 80-85٪ مخلوط پلی نیاز دارند و مناطق سفید چاپ نشده باقی می مانند که اگر بخواهید روی پارچه های تیره چاپ کنید می تواند مشکل ساز شود.

اگر نیاز به خدمات طراحی و چاپ دارید می توانید می توانید به وب سایت افرنگ مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.