تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش

تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش

یکی از مهم ترین دغدغه های مردم ، میزان اثر گذاری اینترنت بر میزان تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش است . در این مقاله هدف بر این است که میزان تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش و همچنین تاثیر این موضوع بر حوزه چاپ نیز اشاره کنیم .

در این مقاله تکیه بر آن شده است که به بررسی تحقیقات میدانی و همچنین تاثیر تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین مانند طراحی و چاپ هدیه ، تولید و چاپ کارت اسکرچ دار و مواردی از این قبیل بپردازیم .

 

بررسی تاثیر تبلیغات در فروش محصول

 

انواع تبلیغات

تبلیغات را می توان به دو دسته تقسیم کرد .

  • تبلیغات آفلاین
  • تیلیغات آنلاین

هر کدام از این دو دسته دارای ویژگی ها ، مزایا و معایب خود هستند .

تبلیغات آفلاین

تبلیغات آفلاین را می توان به گزینه هایی همچون : جراید و مجلات ، تراکت ، کارت ویزیت ، بنر ، بروشور ، کاتالوگ و سایر موارد مشابه تقسیم بندی کرد .

این دسته از تبلیغات که به تبلیغات سنتی نیز مشهور است را پر کاربردترین و معروف ترین نوع تبلیغ دانست .

اما با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بویژه حوزه تبلیغات ، راه های ارتباطی و تبلیغات گسترش پیدا کرد به طوریکه حتی برای تبلیغ کردن در فضای مجازی ، با کمترین میزان هزینه می توان اقدام به تبلیغ نمود .

تبلیغات آنلاین

پس از بررسی های زیاد در زمینه تبلیغات ، بسیاری از محققان ، رسانه های جمعی و آنلاین را بسیار تاثیرگذار بر این امر دانسته اند .

از طرفی می توان اظهار داشت که اینترنت جزو این دسته بوده و در زندگی کنونی ، به یکی از اصول زندگی آنها تبدیل شده است .

درگیری بیش از حد مردم با رسانه ها ، سبب تردید استفاده در رسانه هایی مانند اینترنت به هنگام خرید شده است .

باید بدانیم هر چقدر که میزان جستجو و تحقیقات در مورد موضوعی بیش از حد باشد ، تصمیم گیری نهایی نیز می تواند بسیار سخت باشد .

چگونگی تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش

حال پس از بررسی تبلیغات آفلاین ، سعی به دسته بندی و بررسی انواع تبلیغات آنلاین بپردازیم .

تبلیغات آنلاین را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد :

تبلیغات در رادیو و تلویزیون

همان طور که می دانیم تبلیغات در رادیو و تلویزیون به دلیل نظارت ها و محدودیت هایی که دارد سبب ایجاد تعادل در عرصه تبلیغات شده است . اما می توان اشاره کرد که این نوع از تبلیغات آنلاین با توجه به میزان محدودیت ها و شرایط خاص خود ، یکی از بهترین و راحت ترین انواع تبلیغات می باشد .

از جمله مزایای تبلیغ در این رسانه ، نظارت و رسیدگی به نوع تبلیغ می باشد و از طرفی مخاطبان این دسته از تبلیغات ، بسیار زیاد هستند .

اما از معایب این دسته از تبلیغات می توان به رعایت شیوه و الگوریتم خاص برای انجام تبلیغ و دارا بودن هزینه زیاد برای شرکت ها ، به دلیل داشتن مخاطبان کثیر این رسانه می باشد .

 

تاثیر تبلیغات بر فروش

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر تبلیغات آنلاین

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند دارای ویژگی های مثبت و منفی باشد .

از مزایای تبلیغات در این دسته از رسانه ها ، ازران بودن و راه اندازی سریع و گسترده آن می باشد .

و از طرفی می توان به معایبی مانند موارد زیر اشاره داشت :

  • اعتماد سازی بسیار پایین
  • عدم وجود محدودیت و نظارت بر این دسته از تبلیغات
  • و سایر موارد مشابه

با نگاه به گذشته می توان دریافت که تبلیغات آنلاین به دلیل دارا بودن محبوبیت پایین ، بسیار زود بازده و راحت بود.

اما رفته رفته با شناخت و جا افتادن این زمینه از تبلیغات ، عملا تمامی کسب و کارها وارد این زمینه تبلیغاتی شده اند .

همین امر سبب سخت شدن و دیده شدن تبلیغات در فضای مجازی شده است .

از موارد قابل توجه در سالهای اخیر ، هزینه بسیار بالای برخی از سامانه ها ، سایت ها و پیج های مرتبط با شبکه های اجتماعی و اینترنتی است که عملا هزینه ای نزدیک به هزینه های رادیو و تلویزیونی دارد .

در انتها نیز گفتنی است که در این مقاله سعی بر آن شد که تاثیر تبلیغ آنلاین بر فروش بررسی شود و همین طور به پیامدهای تبلیغات بر میزان خرید مشتری را به طور خلاصه شرح دهیم . از طرفی دلیل اهمیت تبلیغ آنلاین بر فروش به منظور توسعه کسب و کار ، شناخته شود .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید.