یکی از مهم ترین دغدغه های مردم ، میزان اثر گذاری اینترنت بر میزان تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش است . در این مقاله هدف بر این است که میزان تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش و همچنین تاثیر این موضوع بر حوزه چاپ نیز اشاره کنیم .
در این مقاله تکیه بر آن شده است که به بررسی تحقیقات میدانی و همچنین تاثیر تبلیغات آنلاین و تبلیغات آفلاین مانند طراحی و چاپ هدیه ، تولید و چاپ کارت اسکرچ دار و مواردی از این قبیل بپردازیم .
انواع تبلیغات
تبلیغات را می توان به دو دسته تقسیم کرد .
- تبلیغات آفلاین
- تیلیغات آنلاین
هر کدام از این دو دسته دارای ویژگی ها ، مزایا و معایب خود هستند .
تبلیغات آفلاین
تبلیغات آفلاین را می توان به گزینه هایی همچون : جراید و مجلات ، تراکت ، کارت ویزیت ، بنر ، بروشور ، کاتالوگ و سایر موارد مشابه تقسیم بندی کرد .
این دسته از تبلیغات که به تبلیغات سنتی نیز مشهور است را پر کاربردترین و معروف ترین نوع تبلیغ دانست .
اما با پیشرفت تکنولوژی و فناوری بویژه حوزه تبلیغات ، راه های ارتباطی و تبلیغات گسترش پیدا کرد به طوریکه حتی برای تبلیغ کردن در فضای مجازی ، با کمترین میزان هزینه می توان اقدام به تبلیغ نمود .
تبلیغات آنلاین
پس از بررسی های زیاد در زمینه تبلیغات ، بسیاری از محققان ، رسانه های جمعی و آنلاین را بسیار تاثیرگذار بر این امر دانسته اند .
از طرفی می توان اظهار داشت که اینترنت جزو این دسته بوده و در زندگی کنونی ، به یکی از اصول زندگی آنها تبدیل شده است .
درگیری بیش از حد مردم با رسانه ها ، سبب تردید استفاده در رسانه هایی مانند اینترنت به هنگام خرید شده است .
باید بدانیم هر چقدر که میزان جستجو و تحقیقات در مورد موضوعی بیش از حد باشد ، تصمیم گیری نهایی نیز می تواند بسیار سخت باشد .
چگونگی تاثیر تبلیغات آنلاین بر فروش
حال پس از بررسی تبلیغات آفلاین ، سعی به دسته بندی و بررسی انواع تبلیغات آنلاین بپردازیم .
تبلیغات آنلاین را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد :
تبلیغات در رادیو و تلویزیون
همان طور که می دانیم تبلیغات در رادیو و تلویزیون به دلیل نظارت ها و محدودیت هایی که دارد سبب ایجاد تعادل در عرصه تبلیغات شده است . اما می توان اشاره کرد که این نوع از تبلیغات آنلاین با توجه به میزان محدودیت ها و شرایط خاص خود ، یکی از بهترین و راحت ترین انواع تبلیغات می باشد .
از جمله مزایای تبلیغ در این رسانه ، نظارت و رسیدگی به نوع تبلیغ می باشد و از طرفی مخاطبان این دسته از تبلیغات ، بسیار زیاد هستند .
اما از معایب این دسته از تبلیغات می توان به رعایت شیوه و الگوریتم خاص برای انجام تبلیغ و دارا بودن هزینه زیاد برای شرکت ها ، به دلیل داشتن مخاطبان کثیر این رسانه می باشد .
تاثیر شبکه های اجتماعی بر تبلیغات آنلاین
تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند دارای ویژگی های مثبت و منفی باشد .
از مزایای تبلیغات در این دسته از رسانه ها ، ازران بودن و راه اندازی سریع و گسترده آن می باشد .
و از طرفی می توان به معایبی مانند موارد زیر اشاره داشت :
- اعتماد سازی بسیار پایین
- عدم وجود محدودیت و نظارت بر این دسته از تبلیغات
- و سایر موارد مشابه
با نگاه به گذشته می توان دریافت که تبلیغات آنلاین به دلیل دارا بودن محبوبیت پایین ، بسیار زود بازده و راحت بود.
اما رفته رفته با شناخت و جا افتادن این زمینه از تبلیغات ، عملا تمامی کسب و کارها وارد این زمینه تبلیغاتی شده اند .
همین امر سبب سخت شدن و دیده شدن تبلیغات در فضای مجازی شده است .
از موارد قابل توجه در سالهای اخیر ، هزینه بسیار بالای برخی از سامانه ها ، سایت ها و پیج های مرتبط با شبکه های اجتماعی و اینترنتی است که عملا هزینه ای نزدیک به هزینه های رادیو و تلویزیونی دارد .
در انتها نیز گفتنی است که در این مقاله سعی بر آن شد که تاثیر تبلیغ آنلاین بر فروش بررسی شود و همین طور به پیامدهای تبلیغات بر میزان خرید مشتری را به طور خلاصه شرح دهیم . از طرفی دلیل اهمیت تبلیغ آنلاین بر فروش به منظور توسعه کسب و کار ، شناخته شود .